Prawidłowy poziom płynu chłodniczego w układzie chłodzącym pojazdu jest bardzo ważny. Łatwo sprawdzić, czy taki jest – w komorze silnika jest zbiorniczek wyrównawczy płynu, gdzie widać, czy poziom płynu mieści się w oznaczeniach min. i max. wytłoczonych na zbiorniczku. Wystarczy spojrzeć na zbiorniczek by zobaczyć czy trzeba dolać płyn do chłodnicy. Jeśli jest taka potrzeba – jak to zrobić?
Wyłącznie na zimnym silniku
Jak dolać płyn do chłodnicy? Po prostu odkręcając korek na zbiorniczku płynu w komorze silnika i wlewając go tyle, by osiągnąć oczekiwany poziom. Co bardzo istotne, nigdy nie należy odkręcać korka przy gorącym silniku. Ciśnienie w układzie chłodzenia może spowodować wypłynięcie gorącego płynu albo choćby pary i poparzenie.
Ponowne sprawdzenie poziomu płynu po odkręceniu korka
Przed dolaniem płynu, warto ponownie spojrzeć na poziom płynu chłodniczego po odkręceniu korka. Zdarza się bowiem, że układ ulega zapowietrzeniu i płyn nie powraca do zbiorniczka. Po odkręceniu korka, poziom płynu w zbiorniczku może się zmienić.
Po dolaniu płynu po prostu zakręcamy dokładnie korek i możemy uruchomić pojazd.